close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך הפך מרכז הרצליה ליעד נדל"ן אטקרטיבי

מערכת שורשיז כסליו, תשעה09/12/2014

פיתוח סוקולוב, טיפוח העסקים, הגירה של תלמידי הבינתחומי וייזום פרויקטים מקוריים כמו המעונות לסטודנטים של אמיר יקותיאל. בוקר טוב מרכז הרצליה

תגיות:
הרצליה של שנות ה-80 הייתה עיר לא ממש אטרקטיבית ששכנה בשרון. עיקר פרסומה בה לה מחוף הים שלה ומראש העיר הבולדוזר שנכנס אז לתפקיד אלי לנדאו. אותו לנדאו הבין שכדי לדחוף את העיר קדימה הוא חייב ליצור פרויקטים של נדלן ולהעיר את העיר מקיפאונה. כך צצו ברחבי העיר כמות אדירה של פרויקטים, וכך טופל והושקע כסף באזור התעשייה של הרצליה שהפך באחת לאחד המובילים בארץ. אחת הדחיפות המשמעותיות לעיר הייתה עם הקמתו של המרכז הבינתחומי שהעביר אוכלוסייה איכותית למגורים בעיר. אלא שלכל הפרויקטים האלו הייתה השפעה הרסנית על מחירי הדיור שלא עצרו אפילו לרגע. בשנים האחרונות הואטה מעט הבנייה בעיר, והיזמים החלו לפתח פרויקטים ייחודיים. אבל אולי הדבר המשמעותי ביותר שקרה במרכז הרצליה היה מהלך שהובילה ראש העיר לשעבר יעל גרמן והוא הפיכתו של רחוב סוקולוב הישן והעזוב לרחוב מרכזי באמצעות פיתוח תשתיות וקידום עסקים לאורך הרחוב. עכשיו מי שנהנה מהרחוב הם יזמי נדל"ן שהבינו שפוטנציאל מצוי דווקא שם. כך למשל אחד הפרויקטים המדוברים הוא פרויקט המעונות של היזם אמיר יקותיאל שהולך להיבנות על חורבותיהם של אולמי רון הידועים במרכז הרחוב.

פיתוח השכונות
אחד הגורמים שעזרו לפיתוחה של מרכז העיר בהרצליה היה עיקרון שהנחה את שני ראשי הערים הקודמים והוא שיפור התשתיות בשכונות המעטפת של מכרז העיר. כך, שכונת נווה אמירים פותחה והפכה לגן עדן נדל"ני. אבל דומה שאת השינוי המשמעותי ביותר עברה שכונת נווה ישראל. מדובר בשכונה שבשנות ה-80 הייתה במצב גרוע ביותר. התושבים עזבו אותה, היה מסוכן לעתים להסתובב ברחובותיה ובני הנוער לא מצאו לעצמם תעסוקה. אלא שיוזמה של העירייה החל מתחילת שנות ה-90 גרמה לפיתוחה המואץ של השכונה ולהפיכתה למקום בו מחירי הדיור רק נוסקים כלפי מעלה.

מה עובר על סוקולוב
המקרה של רחוב סוקולוב בהרצליה  ראוי לו שיילמד בבתי ספר לתכנון אורבני. עד שנות ה-80 של המאה שעברה הוא היה מרכז העסקים של הרצליה. אבל אז הוקמו שני הקניונים הגדולים בעיר שמשכו אליהם את הקונים וסוקולוב הפך לרחוב שומם, עזוב ונטוש. יעל גרמן, לשעבר ראש עיריית הרצליה החליטה להפוך את הרחוב, ממש כך, ולשפר את התשתיות ולגרום לקהל הקונים לחזור, המהלך הצליח חלקית ב"זכות" ההחלטה המוזרה שהרחוב יהיה חד סטרי עם נתיב אחד. כך, למרות פיתוח החנויות במקום, יש בעיית גישה חמורה, בעיה שמקרינה על בעלי העסקים והקונים. בשנים האחרונות קמו מספרי מיזמי נדלן שעתידים גם הם להשפיע על אופי הרחוב, אחד המסקרנים שבהם הוא התכנון של היזם אמיר יקתויאל להפוך את הבניין של אולמי רון הישנים למעונות לסטודנטים. המהלך של אמיר יקותיאל אם יצא לפועל,  יזרים דם צעיר בעורקי הרחוב וללא ספק יכול לשנות שוב את אופיו.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה